ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ

ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ

В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

87534, м. Маріуполь, вул. Гризодубової, 3

info@dndpss.gov.ua

 

Адреса для листування

85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул., Котляревського, 22

 

ГАРЯЧА ЛІНІЯ

+38 099 151 64 06

Введите текст

ДЕРЖСАНЕПІДНАГЛЯД

БЕЗПЕЧНІСТЬ ХАРЧОВИХ

ПРОДУКТІВ ТА ВЕТЕРИНАРНА

МЕДИЦИНА

УПРАВЛІННЯ

ФІТОСАНІТАРНОЇ БЕЗПЕКИ

РЕЄСТРАЦІЯ С/Г ТЕХНІКИ

ЗАХИСТ СПОЖИВАЧІВ

КОНТРОЛЬ У СФЕРІ

ЦІНОУТВОРЕННЯ

УПРАВЛІННЯ

ДІЯЛЬНІСТЬ

УПРАВЛІННЯ

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

КОНТАКТИ

Новини

     06.12.2018  11:25

 

    Про книгу відгуків і пропозицій

   Шановні споживачі!
   Звертаємо увагу на такий інструмент захисту Ваших споживчих прав як Книга відгуків і пропозицій.
Всі підприємства роздрібної торгівлі та заклади ресторанного господарства незалежно від форм власності обов’язково повинні вести Книгу відгуків і пропозицій, в яку споживачі записують звернення, скарги, пропозиції, відгуки та зауваження.
Суб'єкти господарювання повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про:
найменування власника або уповноваженого ним органу;
книгу відгуків та пропозицій;
адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.
Книга відгуків та пропозицій надає можливість споживачеві звернутися безпосередньо до суб’єкта господарювання для більш швидкого вирішення спірного питання без участі контролюючих органів, що дає змогу добросовісним суб’єктам господарювання належним чином відреагувати на скаргу споживача.


   Працівник суб’єкта господарювання, дії якого викликали нарікання, повинен не пізніше наступного дня повідомити про це керівника або його заступника та надати письмове пояснення з приводу його виникнення. Керівник зобов'язаний в тижневий термін розглянути запис, що внесений до Книги відгуків і пропозицій, розібратися по суті питання та вжити необхідних заходів до усунення недоліків і порушень в роботі підприємства або до реалізації висловлених пропозицій, та за результатами розгляду заяви повинний у тижневий строк, в обов'язковому порядку, надіслати письмову відповідь споживачу за вказаною ним адресою.
Відсутність в підприємствах роздрібної торгівлі (закладах ресторанного господарства) Книги відгуків і пропозицій, недодержання порядку її ведення є порушенням правил торговельного обслуговування населення, за що керівник підприємства несе адміністративну відповідальність.
Роз’яснюємо, що відповідно до Інструкції про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства, затвердженої наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 24.06.96 N 349 :
   - споживачу, який бажає зробити запис у Книзі відгуків і пропозицій, повинні бути створені необхідні для цього умови;
   - забороняється вимагати від заявника пред'явлення будь-яких особистих документів або пояснення причин, що викликали необхідність написання скарги, пропозиції, відгуку, зауваження;
   - працівник підприємства роздрібної торгівлі (закладу ресторанного господарства), дії якого викликали нарікання, повинний не пізніше наступного дня повідомити про це керівника підприємства або його заступника та надати письмове пояснення з приводу його виникнення;
   - керівник підприємства роздрібної торгівлі (закладу ресторанного господарства) або його заступник зобов'язаний в тижневий термін розглянути запис, що внесений до Книги відгуків і пропозицій, розібратися по суті питання та вжити необхідних заходів до усунення недоліків і порушень в роботі підприємства або до реалізації висловлених пропозицій;
   - керівник підприємства або його заступник за результатами розгляду заяви повинен подати у Книзі відгуків і пропозицій на зворотньому боці заяви споживача інформацію про заходи, яких вжито, та у тижневий термін, в обов'язковому порядку, надіслати письмову відповідь заявнику за вказаною ним адресою;
   - копії листів, якими надавалися відповіді споживачам, зберігаються у керівника підприємства або його заступника протягом року;
   - у разі надходження від споживачів скарг щодо грубого порушення правил торгівлі, законодавства про захист прав споживачів, роздрібних цін, керівник підприємства торгівлі, закладу ресторанного господарства (структурної одиниці) повинний не пізніше наступного дня повідомити про це керівника суб'єкта господарювання;
   - суб'єкт господарювання забезпечує всі підпорядковані підприємства роздрібної торгівлі (заклади ресторанного господарства) Книгами відгуків і пропозицій, видає їх підприємствам пронумерованими, прошнурованими, завіреними підписом керівника та печаткою суб'єкта господарювання.
Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області нагадує суб’єктам господарювання про необхідність дотримання вимог Закону України «Про захист прав споживачів», Постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2018 № 833 «Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування населення», Інструкції про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства, затвердженої наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 24.06.96 N 349 при здійсненні підприємницької діяльності.