ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ

ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ

В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

87534, м. Маріуполь, вул. Гризодубової, 3

info@dndpss.gov.ua

 

Адреса для листування

85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул., Котляревського, 22

 

ГАРЯЧА ЛІНІЯ

+38 099 151 64 06

Введите текст

ДЕРЖСАНЕПІДНАГЛЯД

БЕЗПЕЧНІСТЬ ХАРЧОВИХ

ПРОДУКТІВ ТА ВЕТЕРИНАРНА

МЕДИЦИНА

УПРАВЛІННЯ

ФІТОСАНІТАРНОЇ БЕЗПЕКИ

РЕЄСТРАЦІЯ С/Г ТЕХНІКИ

ЗАХИСТ СПОЖИВАЧІВ

КОНТРОЛЬ У СФЕРІ

ЦІНОУТВОРЕННЯ

УПРАВЛІННЯ

ДІЯЛЬНІСТЬ

УПРАВЛІННЯ

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

КОНТАКТИ

Новини

     11.10.2018  10:00

 

    Споживач пам’ятай!
    Про цінники, термін придатності та не тільки…

На ціннику вказана ціна за товар, але на касі виявляється, що ціни у базі касира і на ціннику відрізняються. Яку ціну повинен сплатити покупець?

     Коли Ви щось купуєте, відбувається укладання договору купівлі – продажу з супермаркетом. Згідно зі статтею 655 Цивільного кодексу України, за договором купівлі – продажу продавець зобов’язується передати товар у власність покупцеві, а покупець приймає або зобов’язується прийняти цей товар і сплатити певну грошову суму. У статті 691 Цивільного кодексу України зазначено, що покупець зобов’язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі – продажу. Отже, грошова сума – ціна – є умовою договору, яка Вам відома і на яку Ви погоджуєтесь.


     Згідно з частиною 1 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги). Інформація про продукцію не вважається рекламою.


     Інформація про продукцію повинна містити у тому числі, дані про ціну (тариф), умови та правила придбання продукції.


     Інформація, доводиться до відома споживачів продавцем у супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів продукції або в окремих сферах обслуговування, в тому числі обов’язково і на ціннику.


     Інформування споживачів про роздрібні ціни на товари
здійснюється за допомогою ярликів цін (цінників) на зразках товарів або покажчиків цін в підприємствах роздрібної торгівлі.
Ярлик цін (цінник) призначається для надання споживачам
основної інформації на окремий товар, покажчик цін і прейскурант
цін на куповані товари - на ряд товарів, що є у продажу.


     Інформація про продукцію може бути розміщена у місцях, де вона реалізується, а також за згодою споживача доводитися до нього за допомогою засобів дистанційного зв'язку.
Продавець, який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.
Написи щодо ціни реалізації продукції мають бути чіткими і простими для розуміння.
Ціна продукції повинна включати в себе всі податки та неподаткові обов'язкові платежі, які відповідно до законодавства сплачуються споживачем під час придбання відповідної продукції.
Ціна товару зазначається за одну упаковку такого товару, а якщо товар поставляється без упаковки - за одиницю вимірювання, яка звичайно застосовується до такого товару.


     У разі коли за одну ціну пропонується кілька товарів, робіт або послуг чи їх поєднання або якщо продавець (виконавець) надає споживачеві при реалізації однієї продукції право одержати іншу продукцію за зниженою ціною, до споживача доводиться інформація щодо:
     1) змісту та вартості пропозиції та у разі пропонування товарів, робіт або послуг за одну ціну - ціни таких товарів, робіт або послуг, взятих окремо;
     2) умови прийняття пропозиції, зокрема строку її дії та будь-яких обмежень, включаючи обмеження щодо кількості.


     Ці положення поширюються також на харчову продукцію.


     Отже, поки ціна за товар існує лише в базі даних, але не на ціннику, продавець чи супермаркет не має права вимагати від Вас оплати цього товару за новою ціною. На цю умову договору (вона просто не була Вам відома), Ви не давали згоди. А без спільної згоди обох сторін договір укласти неможливо. Тому, товар Вам повинні продати за ціною, вказаною на ціннику.

     Що робити, коли Ви придбали товар у магазині, але тільки дома помітили, що термін придатності виробу закінчився?


     Одразу повертайтесь до магазину з товаром і чеком на нього. Вам повинні компенсувати вартість товару. У випадку відмови, пишіть звернення в двох примірниках на ім’я керівника магазину та вимагайте реєстрації заяви.

     У касира не має решти. Що робити?


     Керівництво магазину повинно забезпечити касирів розмінними купюрами. Ви не повинні самостійно розмінювати гроші або отримувати решту будь – яким товаром.
 

     Чи можуть працівники супермаркету заборонити огляд товару на власноруч?


     Згідно з частиною 2 статті 700 Цивільного кодексу України, покупець має право до укладення договору купівлі – продажу оглянути товар, вимагати проведення в його присутності перевірки властивостей товару або демонстрації користування товаром, якщо це не виключено характером товару і не суперечить правилам роздрібної торгівлі.

 

     У Правилах роздрібної торгівлі непродовольчими товарами (пункт 11 розділу 2) зазначено, що продавець зобов’язаний створити споживачу зручні умови для ознайомлення, вибору та примірки швейних, трикотажних, хутряних, овчинно – шубних (кожухових) товарів і головних уборів.
Також частина 2 статті 17 ЗУ «Про захист прав споживачів» зобов’язує продавця всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Тому, заборонити огляд товару на власноруч працівники супермаркету Вам не можуть.

     Шановні споживачі! За консультаціями та роз’ясненнями з питань дотримання законодавства щодо захисту прав споживачів, Ви можете звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області за телефоном (0629) 41-63-62, або на е-mail: info@dndpss.gov.ua (за допомогою засобів електронного зв’язку), або особисто за адресою: 87534, м. Маріуполь, вул. Куїнджи, 72