ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ

ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ

В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

87534, м. Маріуполь, вул. Гризодубової, 3

info@dndpss.gov.ua

 

Адреса для листування

85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул., Котляревського, 22

 

ГАРЯЧА ЛІНІЯ

+38 099 151 64 06

Введите текст

ДЕРЖСАНЕПІДНАГЛЯД

БЕЗПЕЧНІСТЬ ХАРЧОВИХ

ПРОДУКТІВ ТА ВЕТЕРИНАРНА

МЕДИЦИНА

УПРАВЛІННЯ

ФІТОСАНІТАРНОЇ БЕЗПЕКИ

РЕЄСТРАЦІЯ С/Г ТЕХНІКИ

ЗАХИСТ СПОЖИВАЧІВ

КОНТРОЛЬ У СФЕРІ

ЦІНОУТВОРЕННЯ

УПРАВЛІННЯ

ДІЯЛЬНІСТЬ

УПРАВЛІННЯ

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

КОНТАКТИ

Новини

     26.10.2018  15:50

 

    Про результати роботи, проведеної фахівцями управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області щодо розгляду звернень, які надійшли протягом 9 місяців 2018 року

     Про результати роботи, проведеної фахівцями управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області щодо розгляду звернень, які надійшли протягом 9 місяців 2018 року


     Протягом 9 місяців 2018 року до Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області надійшло 563 звернення споживачів, з яких розглянуто у звітному періоді 492. Надіслано за належністю 38 одержаних звернень. Вирішено на користь споживачів 165 звернень, що складає 33,5% від розглянутої кількості, з них:
     - 77 звернень з питань придбання непродовольчих товарів;
     - 69 звернень з питань надання послуг;
     - 19 звернень з питань торгівлі продовольчими товарами.
     Споживачам, що звернулися до Управління, за придбані товари та надані послуги, повернуто 267,43 тис. грн., зокрема:
     - за непродовольчі товари – 187,44 тис.грн.;
     - за ненадані послуги – 79,71 тис.грн..
     За період з початку року звернення споживачів одержані: з Урядової «гарячої лінії», Донецького обласного контактного центру Донецької облдержадміністрації та на електронну пошту Головного управління – 283; надійшли письмово – 272.
Звернення, які надійшли до Управління, розглянуті у встановлені строки, заявникам направлені обґрунтовані письмові відповіді.


     Якщо проаналізувати характер звернень, одержаних на розгляд за звітний період, можна дістати висновків, що питому вагу складають звернення з питань надання послуг - 245, або 43,5 % від загальної кількості одержаних скарг, з них - 38 на житлово– комунальні послуги; з питань придбання непродовольчих товарів - 243, або 43,2 % від загальної кількості одержаних заяв; а також з питань торгівлі продовольчими товарами - 75, або 13,3 % від загальної кількості одержаних скарг; щодо придбання товарів через інтернет, поза торговельними або офісними приміщеннями, при укладанні договору на відстані - 28, або 5,0 % від загальної кількості одержаних заяв.


     Динаміка та характер звернень громадян свідчить, що серед звернень з питань якості товарів народного споживання, більшість стосується якості непродовольчих товарів (групи товарів складної побутової техніки, комп’ютерів, мобільних телефонів, взуття, одягу, меблів, тощо).
Аналіз матеріалів звернень споживачів, одержаних Управлінням, свідчить що ситуація на споживчому ринку залишається складною, у містах та районах області, в яких мешкають заявники, суб’єктами господарської діяльності не забезпечується дотримання вимог Законів України «Про захист прав споживачів», «Про звернення громадян», порушуються правила торговельного і побутового обслуговування та інші, а недосконалість діючого законодавства в житлово-комунальній сфері значно ускладнює процес вирішення звернень споживачів, що призводить до їх розгляду у судовому порядку.
Проблемні питання, викладені у зверненнях споживачів, розповсюдження споживацьких знань, інформації про практичне застосування законодавства щодо захисту прав споживачів протягом 9 місяців 2018 року висвітлювалися на сайті Головного управління, в засобах масової інформації. За звітний період здійснено 12 публікацій і виступів в ЗМІ.


     Проведені семінари - наради (6) з фахівцями Мирноградської міської Ради, Слов∙янської міської Ради, Покровської міської Ради, Святогірської міської Ради, Маріупольської міської Ради, Донбаського інституту техніки та менеджменту ПВНЗ «Міжнародного науково-технічного університету (в рамках соціального проекту «Освіта дорослих») з обговорення проблемних питань у сфері захисту прав споживачів, реклами та шляхів їх вирішення. Зокрема, розглянуті питання практичного застосування чинного законодавства про захист прав споживачів, які найчастіше виникають у фахівців відповідних підрозділів при наданні консультацій, роз'яснень споживачам, в тому числі при роботі інформаційно-консультаційної «гарячої лінії».
З метою постійного контролю за організацією роботи зі зверненнями громадян вживаються наступні заходи:
     - підсумки роботи зі зверненнями громадян постійно розглядаються на нарадах і колегіях Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області;
     - для зручності мешканців Донецької області, з урахуванням складних комунікаційних умов (проведення АТО), працівники Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області територіально розміщені у м. Краматорськ, м. Покровськ, м. Волноваха та м. Маріуполі;
     - спеціалістами Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області. в режимі роботи Управління надаються консультації споживачам за телефонами трьох відомих мобільних операторів України.
Протягом 9 місяців 2018року фахівцями Управління надано близько 1189 консультацій, як споживачам так і суб'єктам господарювання.


     Фахівцями Держпродспоживслужби в Донецькій області постійно вживаються заходи щодо підвищення рівня організаційної роботи із зверненнями громадян як одного із важливих факторів впливу на поліпшення морально-психологічної ситуації в містах, районах, населених пунктах Донецької області, підконтрольних українській владі.