87534, м. Маріуполь, вул. Гризодубової, 3
info@dndpss.gov.ua
Адреса для листування
85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул., Котляревського, 22
ГАРЯЧА ЛІНІЯ
+38 099 151 64 06
Введите текст
ДЕРЖСАНЕПІДНАГЛЯД
БЕЗПЕЧНІСТЬ ХАРЧОВИХ
ПРОДУКТІВ ТА ВЕТЕРИНАРНА
МЕДИЦИНА
УПРАВЛІННЯ
ФІТОСАНІТАРНОЇ БЕЗПЕКИ
РЕЄСТРАЦІЯ С/Г ТЕХНІКИ
ЗАХИСТ СПОЖИВАЧІВ
КОНТРОЛЬ У СФЕРІ
ЦІНОУТВОРЕННЯ
новини /
19.04.2021 13:30
До Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області періодично звертаються оператори ринку з питанням щодо необхідності отримання санітарних паспортів на транспорт, призначений для перевезення харчових продуктів. З метою прийняття однакових рішень з даного питання, недопущення невірного трактування вимог чинного законодавства надаємо наступне роз’яснення:
Згідно з чинним законодавством України з вересня 2016 року видача/подовження дії санітарних паспортів на автотранспорт, призначений для перевезення харчових продуктів, не передбачена на території України ніяким компетентним органом, уповноваженим відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру.
Основним законом, який встановлює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів та визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу є Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.97 р. № 771/97-ВР зі змінами (далі – Закон 771/97-ВР).
Гігієнічні вимоги до транспортних засобів встановлені ст. 43 та 44 Розділу VII Закону 771/97-ВР.
Вони такі:
«Оператори ринку використовують лише транспортні засоби, що відповідають таким вимогам:
1) транспортні засоби та/або контейнери, що використовуються для перевезення харчових продуктів, є чистими, утримуються у належному стані, що забезпечує захист харчових продуктів від забруднення, та мають таку конструкцію, що забезпечує результативне чищення та/або дезінфекцію;
2) якщо використання транспортних засобів та/або контейнерів для перевезення нехарчових продуктів може призвести до забруднення харчового продукту, для перевезення якого вони можуть потім застосовуватися, вони використовуються тільки для перевезення харчових продуктів;
3) у разі одночасного використання транспортних засобів та/або контейнерів для перевезення харчових та нехарчових продуктів або у разі одночасного перевезення різних харчових продуктів забезпечується таке розділення продуктів, що унеможливлює їх забруднення. Для уникнення ризику забруднення забезпечується результативне очищення зазначених транспортних засобів та/або контейнерів перед кожним наступним завантаженням;
4) перевезення рідких, гранульованих, порошкових харчових продуктів здійснюється в ємностях та/або контейнерах/танкерах, передбачених для перевезення тільки харчових продуктів. Зазначені ємності та/або контейнери/танкери чітко промарковані державною мовою, що вказує на їх використання виключно для перевезення харчових продуктів, або мають маркування "тільки для харчових продуктів";
5) харчові продукти розміщуються у транспортних засобах та/або контейнерах таким чином, щоб мінімізувати ризик їх забруднення.»
Гігієнічні вимоги викладені досить детально. Але, оформлення санітарних паспортів вказаними статтями не передбачено.
Згідно зі ст. 25 вказаного Закону оператори ринку зобов’язані зареєструвати потужності (транспортні засоби згідно зі ст. 1 Закону України 771/97-ВР – це потужності також, як і споруди, приміщення, будівлі), які використовуються на будь-якої стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів в Державному реєстрі потужностей операторів ринку.
Транспортні засоби, які відносяться до потужностей, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, і не пов’язані з експлуатацією належної йому іншої зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають державній реєстрації в територіальному органі Держпродспоживслужби по місту реєстрації оператора ринку в Державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому, зареєстрованої в Державному реєстрі потужностей операторів ринку потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, державній реєстрації як окрема потужність не підлягає.