ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ

ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ

В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

87534, м. Маріуполь, вул. Гризодубової, 3

info@dndpss.gov.ua

 

Адреса для листування

85300, Донецька обл., м. Покровськ, вул., Котляревського, 22

 

ГАРЯЧА ЛІНІЯ

+38 099 151 64 06

Введите текст

ДЕРЖСАНЕПІДНАГЛЯД

БЕЗПЕЧНІСТЬ ХАРЧОВИХ

ПРОДУКТІВ ТА ВЕТЕРИНАРНА

МЕДИЦИНА

УПРАВЛІННЯ

ФІТОСАНІТАРНОЇ БЕЗПЕКИ

РЕЄСТРАЦІЯ С/Г ТЕХНІКИ

ЗАХИСТ СПОЖИВАЧІВ

КОНТРОЛЬ У СФЕРІ

ЦІНОУТВОРЕННЯ

УПРАВЛІННЯ

ДІЯЛЬНІСТЬ

УПРАВЛІННЯ

ПУБЛІЧНА ІНФОРМАЦІЯ

КОНТАКТИ

Новини

     12.11.2018  17:15

 

    Споживач пам’ятай! Договір на встановлення вікон. На що звертати увагу

     У зв’язку з численними зверненнями споживачів щодо порушення їх прав під час встановлення металопластикових конструкцій Головне управління Держпродспоживслужби в Донецькій області повідомляє наступне.


     Деякі суб’єкти господарювання, скориставшись довірою споживачів, зокрема людей похилого віку, з низьким рівнем правової свідомості, із проблемами зі здоров’ям, надають недоброякісні послуги: пропонують нібито спеціальні умови виконання замовлень (всілякі знижки, розстрочки платежів), заохочують надавати згоду на оформлення споживчих кредитів, позбавляючи споживачів часу на вивчення договорів та прийняття відповідних рішень.


     Ці методи роботи суб’єктів господарювання призводять до того, що обманутим споживачам залишається тільки право направляти скарги, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» на неякісно надані послуги, порушені строки замовлень, гарантійних зобов’язань та ін.
До управління захисту споживачів Держпродспоживслужби в Донецькій області протягом 9 місяців 2018 року надійшло 29 звернень від споживачів про не виконання умов договорів щодо виготовлення, встановлення ПВХ конструкцій. Всі звернення розглянуті відповідно до вимог чинного законодавства, за результатами розгляду заявникам надані обґрунтовані відповіді. Питання, викладені у 16 зверненнях, вирішені на користь заявників; 2 споживачам повернуто вартість ненаданих послуг на загальну суму 6,8 тис.грн.; 11 споживачам, які звернулися, надані відповідні роз’яснення.


     Аналіз договорів суб’єктів господарювання на встановлення вікон, підтверджує той факт, що виконавці робіт намагаються всіляко уникнути відповідальності за надання неякісних послуг. Зокрема, умовами договору передбачається лише зобов’язання доставити товар, без проведення відповідного монтажу. Інформацію щодо встановлення вікон споживачі отримують усно, не перевіряють наявність цієї інформації у договорі, що не дозволяє в майбутньому пред’явити до суб’єктів господарювання претензії щодо строку та якості робіт.


     Більшість договорів щодо встановлення металопластикових конструкцій не містять інформації про види продукції, матеріали, фурнітуру, розмір, колір. B договорах зазначають лише розмір пені, яка сплачується споживачеві суб’єктом господарювання, у разі затримки виконання робіт. Як правило, ставка пені, яка зазначається у договорі, нижча ніж передбачено у статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів». Споживачеві сплачується пеня у розмірі 3% вартості роботи (послуги), якщо інше не передбачено законодавством. У разі коли вартість роботи (послуги) не визначено, виконавець сплачує споживачеві неустойку в розмірі 3% загальної вартості замовлення.
При цьому сплата суб’єктам господарювання (виконавця) неустойки (пені), встановленої в разі невиконання, прострочення виконання або іншого неналежного виконання зобов’язання, не звільняє його від виконання зобов’язання в натурі.


     Порядок оплати вартості послуг зазначається майже у всіх договорах та погоджується із замовником. При цьому розрахунковий документ (чек, квитанція), який підтверджує факт отримання коштів суб’єкти господарювання часто не надають.
Відомі випадки, коли у договорі відсутні відомості щодо місцезнаходження суб’єкта господарювання, деякі суб’єкти господарювання постійно змінюють місцезнаходження пункту прийому заказів, що унеможливлює пред’явлення звернення або позовних вимог.
Виходячи з наведеного, споживачам слід бути більш уважнішими, зважено підходити до укладання договорів на виконання послуг з встановлення пластикових вікон, дверей або проведення будь-яких інших ремонтних робіт.


     Звертаємо увагу, яка інформація при виборі металопластикових конструкцій повинна доводитися до відома споживача:
- перелік виконуваних робіт;
- позначення нормативних актів, обов’язковим вимогам яких повинні відповідати віконні конструкції та монтажні шви;
- терміни виконання робіт;
- гарантійні строки та гарантійні зобов’язання;
- ціни на конструкції і роботи, що виконуються;
- відомості про порядок та форму оплати.
Крім того, не зайвим буде поцікавитися у продавця (виробника, виконавця) про наявність документів, що підтверджують якість та безпеку матеріалів, що використовуються при виготовленні конструкцій.
При укладанні договору необхідно звернути увагу на наявність інформації про:
- дату укладання договору;
- найменування, місцезнаходження та юридичну адресу, організаційно-правову форму суб’єкта господарювання продавця (виробника, виконавця);
- строки виконання та вартість виконання робіт;
- гарантійні строки та гарантійні зобов’язання;
- відповідальність продавця (виробника, виконавця) у разі не виконання умов договору;
- правила та умови ефективного і безпечного використання конструкції.

     Договір та додатки до нього складаються та підписуються у двох примірниках — для споживача та продавця (виробника, виконавця).
Уважно перевірте додатки до договору, описи та креслення Ваших майбутніх конструкцій. Сплата узгодженої суми, обов’язково підтверджується видачею споживачу платіжного документу, інакше факт внесення платежу буде важко довести.


     У разі виявлення порушень з боку суб’єктів господарювання споживач має право написати скаргу на ім’я керівника (виконавця послуг) з вимогою щодо виконання умов договору або усунення недоліків у виконаній роботі. Скарга складається у двох примірниках, один з яких з відміткою про отримання виконавцем, залишається у замовника. Якщо претензії ігноруються, споживач має право звернутися з відповідною скаргою на суб’єкта господарювання до Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області.


     Управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області нагадує суб’єктам господарювання, які надають послуги з встановлення вікон, дверей та ін. про необхідність дотримання законів України «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів», а також Правил побутового обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 1994р. № 313.